Experienta mea se numeste  “ O zi in Marcoc”, va recomand, sa imbinati un sejur in Spania pe Costa Del Sol cu o excursie de 1 zi in “ Maroc”.

Portul din Tanger

Excursia, a inceput la ora 6:30 cand am plecat cu autocarul din fata hotelului unde eram cazati in Fuengirola. Drumul pana in Tarifa este de 135 Km si a durat 1:30. Din Tarifa am efectuat formalitatile de Chek-in pe ferry boat (avand in vedere ca Maroc este o tara care nu face parte din UE – a trebuit sa luam  viza pentru 1 zi ).

Calatoria cu ferry-boatul a durat 1 ora, pe distanta cea mai mica dintre cele doua continente Europa si Africa este de 14 km.

Inca de pe ferry veti avea contact cu lumea marocana, imbulzeala, destul de multa aglomeratie, oameni cu multe bagaje, la coborarea in Tanger.

Am uitat sa mentionez ca autocarul cu care am ajuns in Tarifa a ramas pe continent in port si din portul Tanger am fost preluati de un autocar local cu ghid insotitor marocan.

Excursia noastra a inceput cu o sedinta foto pe camile intr-un parc din zona noua a orasului.

Camila din centrul orasului Tanger – Maroc

Trebuie sa va spun ca Tanger este un oras al contrastelor impartit intre zona noua, exclusivista cu vile de milioane de eur, cu vedere la Oceanul Atlantic unde chiar si Coco Chanel a detinut o vila, care in prezent apartine guvernatorului orasului . Acest cartier are un iz American, asa cum am vazut prin filme cu stazile foarte curate, gazonul tuns….si cu o populatie mai mult europeana si care lucreaza in acest oras. Tanger s-a dezvoltat foarte mult tocmai datorita pozitiei sale strategice la ocean si a distantei foarte mici fata de Europa.

Dupa vizita in zona noua am plecat catre zona veche a orasului “ Medina” , pe care am vizitat-o mergand pe jos printer stradutele inguste in care se gaseau tot felul de pravalii  si in care curatenia lipsea cu desavarsire.

Am luat masa de pranz la un restaurant cu specific marocan, in care am incercat supa de linte cu gust de scortisoara “ Harira”, apoi au urmat brochettes, un fel de frigarui din carne de oaie (la ei nu vei gasi porc) care recunosc ca mine nu mi-au placut din cauza carnii de oaie, dar au fost personae care au mancat cu placere, eu am incercat in schimb, cucus cu pulpa de pui, iar la sfarsit am mancat desertul, un fel de foietaj mai crocant stropit cu miere, si un paharel de ceai de menta proaspata (nu uscata), ca sa nu ne stricam la stomac …😊).

Traseul nostru in Medina a continuat cu vizita la o farmacie cu produse naturiste traditionale, de unde am achizitinal renumitul ulei de argan, diverse condiment pentru mancare, unguiente pentru dureri de cap, etc….

Am avut timp si pentru o scurta sesiune de shopping in magazine traditionale cu produse din piele de camila, genti, portofele, papuci, geci, etc…..unde se poate negocia foarte mult. Poti obtine o reducere si de 70% daca ai rabdare si nu te grabesti. Sunt destul de insistenti, eu am intrebat pe strada un vanzator cat costa o geanta si nu am mai scpat de el pana la autocar, a lasat la pret de la 25 Eur la 10 eur.

Va recomand sa traiti personal o astfel de experienta, intr-o civilizatie diferita, cum este cea marocana.